Автобуси ЗАЗ: досвід експлуатації | Центр комерцiйноi технiки

Вперше на ринку України автобуси ЗАЗ з’явилися в 2006 році. Це були автобуси ЗАЗ А07, відомі також під маркою «I-VAN». У 2009 році українському споживачеві була представлена ще одна модель – низькопідлоговий автобус середнього класу ЗАЗ А10 в міській, приміській та туристичної модифікації. А восени минулого року модельний ряд автобусів ЗАЗ поповнився новою модифікацією автобуса А07 – міжміського. На сьогоднішній день близько 3 тис. автобусів ЗАЗ перевозять пасажирів по різних маршрутах на території України

Так що ж приваблює українських перевізників в автобусах виробництва «Запорізького автомобільного заводу»? Ми вирішили поцікавитися у керівників українських автотранспортних підприємств про досвід експлуатації автобусів ЗАЗ і поділитися відгуками з нашими читачами.

Одним з наших респондентів став Савельєв Олексій Юрійович – директор ПП «Євротранс» з міста Севастополь. Парк підприємства налічує 45 автобусів, з яких 12 автобусів – ЗАЗ А07. Олексій Юрійович зазначає, що автобуси ЗАЗ виконують свою функцію на 100%, вони досить безвідмовні, зручні для пасажирів, особливо версії з м’якими сидіннями, що є досить актуальним для маршрутів Криму. Як стверджує пан Савельєв, в перші два роки, при грамотній експлуатації автобусів ЗАЗ, у споживача взагалі не виникає жодних проблем з ними. Офіційний дилер компанії «Юніверсал Моторз Груп» кваліфіковано виконав передпродажну підготовку автобусів, усунувши всі дрібні недоліки. На даний момент автобуси пройшли вже понад 5000 км, а приводу звернутися з питань гарантії не було ще жодного разу. Крім цього пан Савельєв відзначає позитивні тенденції в питанні поліпшення комфорту для пасажирів, що особливо важливо в умовах південного клімату.

Звичайно при експлуатації автобусів ЗАЗ в ПП «Євротранс» виділяють і деякі слабкі сторони, в першу чергу це шум в салоні під час руху. Зокрема зазначається, що чохол на моторний відсік допомагає слабо. Фахівці «Юніверсал Моторз Груп» пояснюють цей факт прагненням виробника зробити свої автобуси максимально доступними за ціною для українського перевізника в умовах поточної економічної ситуації в країні, а саме використовуючи шумоізоляційні матеріали середньої цінової категорії. Загальна оцінка експлуатації автобусів від ПП «Євротранс»: «Дуже добре! Задоволені і водії, і пасажири».

ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» в місті Донецьк у 2010 році придбало низькопідлоговий автобус середнього класу ЗАЗ А10С для перевезення персоналу «Донбасенерго» до місця роботи. Для цих цілей підприємство також експлуатує ще один автобус, але вже іншого українського виробника і на індійських комплектуючих. Начальник служби транспорту Гревцов Ігор Олексійович зазначає, що індійському двигуну цього другого автобуса, який експлуатується підприємством, банально не вистачає тяги. І в порівнянні з ним двигун Deutz оригінального німецького виробництва, встановлений на автобусі ЗАЗ А10С, виграє за всіма експлуатаційними показниками. У цілому ж, при експлуатації автобуса на дорогах з нормальним дорожнім покриттям, ДП «НЕК «Укренерго» жодних претензій до автобусу ЗАЗ А10С не має.

Парк ТОВ «Автомобільне транспортне підприємство «Союз-Авто» з міста Слов’яносербськ Луганської області, основним видом діяльності якого є міські та міжміські перевезення пасажирів, на сьогоднішній день налічує 7 автобусів ЗАЗ А07. За словами директора транспортного підприємства Ушакова Володимира Васильовича, за останній час покращена якість кузовного складання автобусів ЗАЗ А07, а саме: покращена геометрія кузова, удосконалена його антикорозійна обробка. Ці поліпшення Володимир Васильович пов’язує з тим, що якість складання контролюється дистриб’юторською компанією «Юніверсал Моторз Груп» на кожному етапі виробництва автобусів, а також прагненням заводу-виробника до підвищення якості своєї продукції. Крім цього в «Союз-Авто» позитивно висловлюються про економічність двигуна автобусів ЗАЗ А07. На підтвердження вищесказаного компанія «Союз-Авто» найближчим часом планує придбати ще 4 автобуси ЗАЗ А07.

Дремлюга Олександр Омелянович з міста Старокостянтинів Хмельницької області (ФОП «Дремлюга О.О.») також вирішив поділитися з нами своїми враженнями про експлуатацію автобусів ЗАЗ. Його підприємство займається пасажирськими перевезеннями. Рухомий склад підприємства донедавна складався тільки з автобусів російського виробництва, але в 2012 році Олександр Омелянович вирішив поповнити парк свого підприємства автобусами ЗАЗ А10С. За його словами, автобус ідеально пристосований до умов міських пасажирських перевезень: низька підлога автобуса сприяє зручності посадки-висадки пасажирів на зупинках, що подобається як пасажирам, так і водіям, оскільки, завдяки цьому, час перебування автобуса на зупинці скорочується в кілька разів. В якості основного недоліку пан Дремлюга відзначає комплектацію автобуса обігрівачем салону, який має всього один режим експлуатації та створює значний рівень шуму при роботі. Зауважень до офіційного сервісу перевізник не має: всі звернення з приводу обслуговування та ремонту до офіційного дилера компанії «Юніверсал Моторз Груп» задовольнялися в терміни, передбачені в технічній документації до автобусів.

Багато інших перевізників України також позитивно відгукуються про досвід експлуатації автобусів ЗАЗ. З усього вищесказаного ми можемо зробити висновок, що «Запорізький автомобільний завод» у співпраці з «Юніверсал Моторз Груп» (офіційним дистриб’ютором автобусів ЗАЗ) працюють над розширенням модельного ряду автобусів, вдосконаленням їх споживчих властивостей, намагаючись максимально задовольнити потреби українських автоперевізників.

  Прес-реліз підготовлено за матеріалами регіональних засобів масової їнформації

Оцініть автора
bus-truck.com.ua