Дозволена швидкість на автомагістралях у ЄС збільшується

Автомобіль

Дозволена швидкість на автомагістралях у ЄС збільшуєтьсяШвидкість на автомагістралях у різних країнах Європи варіюється залежно від законодавства кожної країни. Вона залежить від безлічі чинників, включно з безпекою дорожнього руху, станом доріг, погодними умовами та рівнем розвитку транспортної інфраструктури. Незважаючи на наявність загальних рекомендацій у рамках Європейського Союзу, кожна країна встановлює свої правила відповідно до місцевих особливостей.

Зокрема, в Чехії планується збільшити ліміт швидкості на деяких ділянках автомагістралей до 150 км/год, а в Німеччині досі немає обмежень як таких, за винятком деяких ділянок. Чому це відбувається, яка ситуація з максимально допустимими швидкісними режимами в різних країнах ЄС, розглянемо детальніше в цій статті.

Для українців, хто проживає в Німеччині в статусі тимчасового захисту, за довгостроковою візою або в іншому офіційному статусі буде корисною інформація, які бувають штрафи за порушення ПДР у Німеччині і при порушенні швидкісного режиму. Також у нас ви можете дізнатися, за що позбавляють водійських прав у Німеччині, і що зробити, щоб цього не сталося.

Німеччина – особлива ситуація, максимальна швидкість на автомагістралі не лімітована

Дозволена швидкість на автомагістралях у ЄС збільшуєтьсяНімеччина – одна з небагатьох країн у світі, де на частині автомагістралей (автобанів) немає суворого обмеження швидкості. Це унікальна особливість, яка привертає увагу водіїв з усього світу. Однак слід зазначити, що на більшості ділянок автобанів на обмеження швидкості в Німеччині існують рекомендації – приблизно 130 км/год. Вони вважаються оптимальними для безпечного руху на високошвидкісних трасах.

Як це працює? На автомагістралях Німеччини є ділянки, де обмеження швидкості не встановлено зовсім. Це один із небагатьох прикладів у Європі. Однак такі ділянки вимагають від водіїв особливої відповідальності та уважності, адже дорога може бути перевантаженою трафіком, що створює різні ризики.

Незважаючи на відсутність загального ліміту, автобан Німеччини має ділянки з фіксованими обмеженнями, де швидкість обмежена на рівні 60-120 км/год залежно від ситуації, наприклад, у зонах з інтенсивним рухом або за наявності конструктивних особливостей (мости, тунелі). Також ліміти можуть бути і через особливі погодні умови.

Вся територія Німеччини на швидкісних автомагістралях не має обмеження швидкості. Ця країна змогла зберегти автобани без суворих лімітів завдяки якісній інфраструктурі, яка відповідає найвищим стандартам безпеки. Система підтримки руху на дорогах, висока дисципліна водіїв і наявність сучасних технологій для моніторингу стану трас дають змогу безпечно керувати рухом на таких ділянках.

Чехія – максимальна швидкість на автобані підвищується до 150 км/год

Дозволена швидкість на автомагістралях у ЄС збільшуєтьсяЧехія розглядає можливість підвищення максимального дозволеного ліміту швидкості на деяких автомагістралях до 150 км/год. Цей крок пов’язаний із планами поліпшення якості доріг і безпеки руху на деяких ділянках, а також із бажанням модернізувати і поліпшити транспортну інфраструктуру.

Ситуація з лімітом швидкості в Чехії така. Наразі на більшості чеських автомагістралей максимальний ліміт становить 130 км/год. Однак є пропозиція підвищити швидкість до 150 км/год на деяких ділянках, особливо на нових або модернізованих трасах, де дороги відповідають необхідним стандартам безпеки.

У 2024 році було ухвалено рішення протестувати новий ліміт на ділянці автомагістралі D3 між Табором і Ческе-Будейовіце, де було встановлено інфраструктуру, придатну для безпечного руху на швидкості до 150 км/год. Це рішення було викликано поліпшенням якості доріг, підвищенням технологічних стандартів і впровадженням спеціальної системи моніторингу руху (захист від аварій, система екстреного гальмування, забезпечення достатньої видимості та наявність маркерів для водіїв, а також інші особливості).

Чехія також розглядає можливість розширення цих обмежень на інші ділянки доріг, як-от D11 між Градец-Кралове та Яромерж, є плани збільшити швидкість на магістралі D1. Незважаючи на те що це викликає певні побоювання, основним мотивом для підвищення ліміту є прагнення до поліпшення умов безпеки для транспортних засобів.

Яка допустима швидкість є в інших країнах ЄС?

Дозволена швидкість на автомагістралях у ЄС збільшуєтьсяКоротенько варто розглянути, яка швидкість на автомагістралі існує в інших європейських країнах, а також вказати на деякі їхні особливості. Дуже багато з них мають схожі правила, але є і різниця, тому варто приготуватись, якщо перетинати кордони держав на авто.

І так:

  • Франція – швидкісне обмеження на автомагістралях в даній країні становить 130 км/год, проте в поганих погодних умовах або на ділянках з підвищеною небезпекою вона знижується до 110 км/год. У великих містах і місцях з високою щільністю руху ліміт може бути ще нижчим.
  • Велика Британія – до 112 км/год (70 миль на час), один із найсильніших лімітів, це спричинено здебільшого особливо вологим кліматом, частими туманами і дощами.
  • Іспанія – тут максимальна швидкість машини на автомагістралях встановлена до 120 км/год. Це обґрунтовано розвитком країни і погодними умовами, що враховують високі температури влітку та інтенсивний рух.
  • Італія – з обмеженням на автомагістралях до 130 км/год. Це пов’язано з особливостями дорожньої інфраструктури та високою щільністю руху, особливо в туристичних зонах.
  • Австрія – будь-який автобан цієї країни відомий своєю якістю покриття та безпекою, проте тут також діє ліміт 130 км/год.
  • Нідерланди – обмеження для будь-якого автобану становить 130 км/год, але можуть бути зниження швидкісного режиму на деяких ділянках, а також у погану погоду.
  • Португалія – має ліміт 120 км/год, це пов’язано з якістю доріг і кліматичними умовами.

Якщо брати країни Європейського Союзу загалом, то тут діють приблизно одні й ті самі правила, які вказують на ліміти для їзди на автобанах до 120-130 км/год.

Причини підвищення ліміту на швидкість на автобанах в ЄС

Дозволена швидкість на автомагістралях у ЄС збільшуєтьсяМожна коротко вказати на основні причини, через які країни Європи розглядають можливість на автомагістралях збільшувати допустиму швидкість. Не останню роль в цьому грає поліпшення безпеки автомобілів, та втілення сучасних засобів безпеки в них.

Тут ще можна виділити:

  • модернізація інфраструктури – поліпшення покриттів та інжинірингу, впровадження нових технологій;
  • підвищення безпеки – сучасні технології моніторингу руху, системи екстреного гальмування, покращена видимість, а також цифрові технології для моніторингу дорожніх умов, все це сприяє збільшенню безпеки, що дає змогу підвищувати швидкість без значного ризику для водіїв.
  • загальні тенденції – Німеччина, як країна з автобанами без обмеження швидкості, слугує прикладом для інших країн, і створює прецедент, а також підвищує конкуренцію в цьому питанні, (приклад таких тенденцій – Чехія).

Ліміти швидкості на автомагістралях у країнах Європи варіюються залежно від кожної держави, і зміна цих лімітів залежить від безлічі чинників, включно з поліпшенням інфраструктури та безпеки. Варто зазначити, що максимальна швидкість по місту залишається істотно нижчою, і ці верхні межі стосуються тільки швидкісних заміських обладнаних трас.

Також має сенс вказати, що існує і мінімальна швидкість на автомагістралі. Для більшості ситуацій рухатися зі швидкістю менше 60 км/год забороняється. У деяких країнах рух з такою швидкістю на автобані може бути інкриміновано, як небезпечне водіння, що призведе до штрафу. Якщо транспортний засіб не може з технічних причин або параметрів розганятися понад 60 км/год, то йому заборонено виїжджати на автомагістралі взагалі. Цю умову також варто враховувати.

Sergii
Оцініть автора
bus-truck.com.ua
Додати коментар