Як проходить техогляд автомобіля на українських номерах у Німеччині?

Автомобіль

000_aaabb013Чимало українських біженців приїжджають до Німеччини на власних автомобілях. Тут вони отримують тимчасовий захист на підставі параграфа №24 рішення Ради ЄС, і протягом півроку можуть користуватися своїми авто на українській реєстрації. Згідно з нововведеннями, через 180 днів перебування транспорту на іноземних номерах у країні, потрібна перереєстрація автомобіля і при цьому видаються німецькі номери.

Одним з етапів такої реєстрації авто в Німеччині є необхідність проходження техогляду (TÜV). Цій темі ми і приділимо увагу, розглянемо процедуру, особливості вартість, які документи необхідні, що видають в результаті.

Для українців, хто перебуває в цій країні на постійній основі в статусі біженства або тимчасового захисту, буде корисною інформація, про вимоги реєстрації автомобіля на українських номерах у Німеччині. Також ви можете дізнатися, як обміняти українські права на німецькі, про це детальніше у нас на сайті.

Техогляд ТЮФ (TÜV), для чого потрібен і що в ньому фіксується

000_aaabb015У цій країні успішне проходження техогляду автомобіля завершується внесенням відмітки до технічного паспорта та видачею спеціальної наклейки, яка кріпиться на номерний знак.

Також видається свідоцтво, в якому зазначаються такі дані:

  • реєстраційний номер транспортного засобу;
  • код країни, де зареєстровано автомобіль;
  • ідентифікаційний FIN-номер машини;
  • категорія і пробіг автомобіля на момент перевірки;
  • найменування сервісу або організації, що проводила огляд, і підпис фахівця;
  • дата і час проходження техогляду.

Це правило діятиме і для автомобілів з українською реєстрацією під час їхньої перереєстрації. У свідоцтві будуть вказані результати всіх тестів і оглядів, а також виявлені недоліки. Вартість послуг техогляду варіюється залежно від типу автомобіля та його стану, зазвичай вона становить до 100 євро.

Якщо водій не пройшов техогляд вчасно, йому доведеться заплатити штраф, що дорівнює 20% від вартості процедури. Перевірка газової системи, якщо вона потрібна, оплачується окремо.

За фактом проходження технічного огляду видається наліпка на номерний знак. Число в середині наліпки TÜV і колір жетона позначають рік наступної перевірки, а у верхній частині – місяць. Це вам також допоможе зрозуміти, коли термін наступної перевірки ТЮФ.

Процедура техогляду: що перевіряють

000_aaabb012Технічний огляд автомобілів, привезених з України, проходить за встановленою процедурою, заснованою на Постанові про допуск транспортних засобів до руху. Він такий самий, як і на німецькі автомобілі.

Особлива увага приділяється:

 

  • справності підвіски і рульового управління;
  • відповідності номерів на кузові та двигуні з техпаспортом, у разі невідповідностей інспектор викликає поліцію;
  • гальмівній системі, де допускається ослаблення сили гальма не більше 25% для ножного гальма і 50% для ручного;
  • стану електропроводки, акумулятора і герметичності систем;
  • екологічним нормам викидів, які перевіряються за допомогою комп’ютерного тестування;
  • стану амортизаторів, гальмівних колодок, шин і протекторів;
  • наявності корозії на кузові, витоків з двигуна і коробки передач;
  • рівню шуму і стану вихлопної системи;
  • справності освітлювальних приладів, включно з перевіркою кута падіння і висоти світла.

За підсумками огляду автомобіль отримує один із трьох висновків: повністю справний, є невеликі дефекти, або автомобіль небезпечний для експлуатації.

Особливості перевірки екологічних норм

000_aaabb014Екологічна перевірка оцінює викиди СО2 та інші параметри, які повинні відповідати нормам виробника. Будь-яке авто в Німеччині проходить таку перевірку, за винятком електромобілів. Якщо дані невідомі, допустимі показники для автомобілів без сучасної системи очищення – до 4,5%, для сучасних систем – не більше 0,5%. Також перевіряється ступінь димності та каламутності вихлопних газів.

Як сам екологічний контроль, так і TÜV можна пройти в будь-якому сервісному центрі (Werkstatt), що має дозвіл на його проведення. Автомобілі з українськими номерами проходять ту саму процедуру, що й місцеві транспортні засоби. Це необхідно, щоб поставити ваше авто на місцеву реєстрацію, при цьому відбувається заміна номера автомобіля на німецький стандарт.

Важливо: до техогляду допускатимуться тільки ті автомобілі, які мають сертифікат відповідності стандартам ЄС. Якщо його у вашого авто немає, то спочатку вам необхідно отримати його, а це окрема процедура перевірки зі своєю вартістю та дослідженням машини.

Що буде, якщо були виявлені недоліки при техогляді?

000_aaabb011За німецькими законами, техогляд має проводитись кожні два роки, за винятком нових автомобілів, що сертифікуються через чотири роки. Якщо під час огляду було виявлено несправності, власнику дається місяць на їх усунення, після чого необхідний повторний огляд, який оплачується окремо.

Ця процедура поширюється також на автомобілі з українськими номерами. При цьому власник зобов’язаний надати письмове підтвердження, що усуне недоліки протягом місяця. Якщо техогляд виявить небезпечні дефекти, то органи влади можуть заборонити експлуатацію такого автомобіля. На усунення цих проблем також приділяється місяць.

Якщо техогляд у Німеччині не пройдено, водій зіткнеться з нарахуванням штрафу, величина якого залежить від часу прострочення. При серйозних затримках штраф збільшується і водій може отримати один штрафний бал. Набравши вісім таких балів, водій втратить своє водійське посвідчення. Крім того, прострочений техогляд веде до анулювання автострахування, а після певного часу заборонено керувати транспортом на законних підставах.

Що робити, якщо автомобіль не пройшов техогляд

000_aaabb009Уявімо ситуацію, що вам виписали після ТЮФу припис на усунення проблем з авто. Деяке усунення неполадок з автомобілем на українській реєстрації може виявитися дуже дорогим, а деякі проблеми розв’язні.

Наприклад, вирізаний в Україні каталізатор у Німеччині неприйнятний варіант модернізації автомобіля. Тому вам доведеться поставити новий, якщо можливо знайти таку запчастину. І встановлення, і особливо сама деталь дуже дорого коштують, що виллється в солідну суму, не враховуючи інших витрат, пов’язаних із переоформленням т/з. Можна навести й інші приклади.

Одним з рішень проблеми ще до настання терміну обов’язкової реєстрації машини в цій країні, є її продаж в Україні або перекупникам, які можуть купити її у вас безпосередньо в Німеччині. Про це ми писали докладно у нашій статті. В останньому випадку ціна буде меншою, але це допоможе вирішити проблему з авто в принципі. Перереєстрація може виявитися далеко не найоптимальнішим варіантом з фінансової точки зору.

Sergii
Оцініть автора
bus-truck.com.ua
Додати коментар